معرفی وبلاگ
امام خمینی (ره)« زنان از نظر اسلام نقش حساسی در بنای جامعه اسلامی دارند و اسلام زن را تا حدی که بتواند مقام انسانی خود را در جامعه باز یابد و از حد شیء بودن بیرون بیاید و متناسب با چنین رشدی می‌تواند در ساختمان حکومت اسلامی مسئولیتهایی را به عهده بگیرد.»
دسته
همكاران
آرشیو
طراح قالب
Tebyan
سبزيجاتي براي سلامتي (2)
پنج شنبه سی یکم 5 1392 21:9

جعفري

جعفري يكي از پر مصرف‌ترين و قهرمانان سبزيجات معطر است. اين سبزي معطر بسيار مغذي بوده و سرشار از ويتامينC، كلسيم، فيبر، ويتامينB9، آهن و آنتي‌اكسيدان‌ها مي‌باشد. سعي كنيد هميشه در آشپزخانه‌تان جعفري داشته باشيد و براي تهيه و تزيين غذاها از آن استفاده كنيد. هميشه از جعفري تازه استفاده كنيد. خشك كردن جعفري چندان ايده جالبي نيست چون خشك شده اين سبزي خاصيتي ندارد. كنار مرغ، گوشت و ماهي جعفري گذاشته و داخل سوپ و پوره‌هايتان نيز از اين سبزي معطر استفاده كنيد. حتماً داخل سبزي خوردنتان نيز جعفري داشته باشيد.

 

سير

 

سير باعث جريان بهتر خون شده و فشار خون را كاهش مي‌دهد. نتايج پژوهش‌ها نشان مي‌دهند كه سير ميزان كلسترول بد خون را نيز كاهش مي‌دهد. اگر مي‌خواهيد غذاهايتان خوش طعم شود هميشه در منزل سير داشته باشيد. يك حبه سير پوست نكنده را به آبي كه براي تهيه پاستا مي‌جوشانيد اضافه كنيد. براي خوش طعم كردن كباب‌ها و ماهي حتماً به مايه آن‌ها سير اضافه كنيد. اگر بوي سير اذيتتان مي‌كند بعد از مصرف آن جعفري و يا دانه حبه هل بجويد.

 

هل

 

در طب چيني از هل براي مقابله با بيماري‌هاي مربوط به معده و روده‌ها استفاده مي‌شود. هل ادرارآور نيز مي‌باشد. هل به صورت دانه يا پودر به فروش مي‌رسد. مي‌توانيد براي تهيه مربا يا كمپوت از آن استفاده كنيد. حتي مي‌توانيد براي طبخ گوشت سفيد نيز از كمي هل استفاده كنيد. توصيه مي‌كنيم چاي يا قهوه‌تان را با اضافه كردن يك تا دو دانه هل كوبيده شده معطر كنيد. هل براي افرادي كه قصد چاق شدن دارند خوب است.



برچسب ها :
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 440990
تعداد نوشته ها : 499
تعداد نظرات : 20




استخاره آنلاین با قرآن کریم


Rss