معرفی وبلاگ
امام خمینی (ره)« زنان از نظر اسلام نقش حساسی در بنای جامعه اسلامی دارند و اسلام زن را تا حدی که بتواند مقام انسانی خود را در جامعه باز یابد و از حد شیء بودن بیرون بیاید و متناسب با چنین رشدی می‌تواند در ساختمان حکومت اسلامی مسئولیتهایی را به عهده بگیرد.»
دسته
همكاران
آرشیو
طراح قالب
Tebyan
برخى وصيتهاى امام براى شيعيان (1)
چهارشنبه سیزدهم 6 1392 19:57

1 .وصيت امام به زيد شحام:

زيد شحام مى ‏گويد: ابوعبدالله (ع) به من فرمود: به همه كسانى كه به نظر تو، مطيع ما هستند و از ما حرف مى‏ شنوند، سلام برسان.
من همه شما را به تقواى الهى و ورع دينى فرا مى ‏خوانم، و اينكه براى خدا كوشش كنيد، راستگو باشيد، اداى امانت كنيد و سجده‏ هاى طولانى داشته باشيد و براى همسايگان خوب باشيد كه محمد(ص) ، با اين تعاليم و آموزشها آمده است.

امانت و وديعه اشخاصى را كه شما را امين شناخته‏ اند و چيزى را به شما سپرده‏ اند، چه نيكوكار باشند يا بدكار، به ايشان سالم پس دهيد؛ زيرا رسول الله صلوات الله عليه دستور دادند كه حتى نخ و سوزن هم تحويل شود.

و به خويشاوندان و اقوام خود صله و احسان كنيد و بر جنازه آنان و در تشييع شان شركت نمائيد و بيمارانشان را عيادت كنيد و حقوق ايشان را ادا نمائيد؛ چون اگر يكى از شما (چنين رفتار كند و) در دين خويش ورع داشته باشد، راست بگويد، اداى امانت كند و با مردم خوش اخلاق و خوش رفتار باشد، گفته مى‏ شود: اين جعفرى است و من خوشحال مي شوم و از اين وضع دلشاد مى‏ گردم و گفته مى‏ شود: اينگونه است ادب و تربيت جعفر، اما اگر جز اين باشيد، گرفتارى و ننگ و عار شما بر من است و گفته مى‏ شود: اينگونه است تعليم و تربيت جعفر؟

به خدا سوگند، حديث كرد مرا پدرم كه مردى در ميان قبيله‏ اى از شيعيان على (ع) شمرده مى ‏شود كه وارسته ‏ترين، امانت‏دارترين، راستگوترين، و درزمينه قضاوت، عادلترين آنان باشد و وقتى از افراد قبيله راجع به او سؤال شود كه او چگونه مردى است، پاسخ دهند: چه كسى همانند اوست؟ راستى كه او امين‏ ترين و صادق ترين ماست.


برچسب ها :
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 441004
تعداد نوشته ها : 499
تعداد نظرات : 20




استخاره آنلاین با قرآن کریم


Rss